Vrijwilligersmarkt van PIT010

Woensdagmiddag van 13:00 tot 16:00 uur is er voor het Servicepunt Charlois Zuid een vrijwilligersmarkt van PIT010. Er komen 6 kramen en een springkussen op dat stukje van het plein. Portefeuillehouder Michel de Baan zal de markt openen.
Vrijwilligersmarkt 12 juni op Plein 1953

Op woensdag 12 juni organiseert PIT 010 Charlois in samenwerking met de gemeente Rotterdam en de deelgemeente Charlois een vrijwilligersmarkt bij het Servicepunt Charlois.

Woon je in Pendrecht of Zuidwijk en ben je nieuwsgierig of op zoek naar vrijwilligerswerk? Kom dan langs!

Tijdens deze vrijwilligersmarkt kun je kennismaken met verschillende organisaties die vrijwilligerswerk aanbieden en je inschrijven bij de organisaties die je het meest aanspreken.

Heb je kinderen? Geen probleem, er wordt gezorgd voor een springkussen en kinderen kunnen worden geschminkt. Dus terwijl ouders kennis maken met de organisaties, kunnen de kinderen heerlijk ravotten op het plein.

De vrijwilligersmarkt wordt om 13.00 uur geopend door Michel de Baan, portefeuillehouder Welzijn, Huisvesting en Sociale Zaken in de deelgemeente Charlois. De markt duurt tot 16.00 uur en vindt plaats in en om het Servicepunt Charlois, Plein 1953. Werkzoekenden uit Pendrecht worden door de gemeente in het kader van maatschappelijke inspanning uitgenodigd om naar de markt te komen.

Voor meer informatie en/of toelichting kunt u terecht bij
Karin van der Gaauw, vrijwilligersmakelaar bij PIT 010, e-mail: k.gaauw@pit010.nl
Yentl van Heest, participatiemakelaar bij PIT 010, e-mail y.heest@pit010.nl.

Over PIT 010 Charlois
PIT 010 ondersteunt sinds begin 2012 bewoners in Charlois Zuid die hulp nodig hebben, maar is er ook voor mensen die actief willen worden in de eigen wijk, op welk gebied dan ook. In 2012 zijn ruim 1000 bewoners uit Charlois Zuid geholpen met een hulpvraag of ondersteund bij het actief worden of actief zijn in de wijk.

Uitgangspunt van PIT 010 is het stimuleren van de zelfredzaamheid van mensen. Bij alle hulp die PIT 010 geeft, geldt dat eerst wordt gekeken wat bewoners zelf kunnen en of er in hun omgeving mensen zijn die hen kunnen helpen. Pas daarna gaat PIT 010 op zoek naar vrijwilligers of professionals voor hulp bij het oplossen van het probleem of voor begeleiding naar een opleiding of werk.

Het motto van PIT 010 is: help jezelf vooruit in Charlois!