Vroege vogels bij de iftar maaltijd

De zon was nog niet onder en de maaltijd zou pas later beginnen in het Turks Huis in Pendrecht. Toch zorgden een mensen dat zij er op tijd waren.
Zeki Baran verving de voorzitter, Sedat Atacan. Sedat is in Turkije in de hoofdstad, Ankara. Maar hij had Zeki gevraagd om namens hem de bezoekers aan de iftarmaaltijd toe te spreken.

Hij was al vroeg in het Turks Huis, waar alles in gereedheid was gebracht om er een mooi feest van te maken.

Ook de dag- en nachtburgemeester waren op tijd en natuurlijk was Elly Pesik er ook. Zij bezoekt ieder jaar de maaltijd en naast haar staat Leo Smits van de deelraad Charlois. Leo is lid van de raad en vond dat er maar weinig collega’s van hem op de uitnodiging waren ingegaan. Naast hem waren ook portefeuillehouder Theo Coskun en Ronald Tol en Tanja Chorna er vanuit de deelraad.

Er was ook belangstelling uit andere deelgemeenten. De voorzitter van de deelgmeente Feijenoord, Seyit Yeyden, was ook op de uitnodiging ingegaan.