Vrouwencentrum opent deuren op Kerwervesingel 61

Ben je op zoek naar een plek om andere vrouwen te ontmoeten en vooruit te helpen? Kom dan naar het vrouwencentrum. Het PIT 010 vrouwencentrum is een leer- en ontwikkelplek waar je taallessen kunt volgen, Zumba kunt doen of fietsles kunt krijgen. Heb je zelf ideeën voor activiteiten om vrouwen vooruit te helpen? Kom dan bij ons langs. De koffie staat klaar! Binnenkort organiseren we ook een officieel openingsfeest.

Over PIT 010

PIT 010 ondersteunt sinds begin 2012 bewoners in Charlois Zuid die hulp nodig hebben, maar is er ook voor mensen die actief willen worden in de eigen wijk, op welk gebied dan ook. Uitgangspunt van PIT 010 is het stimuleren van de zelfredzaamheid van mensen. Bij alle hulp die PIT 010 geeft, geldt dat eerst wordt gekeken wat bewoners zelf kunnen en of er in hun omgeving mensen zijn die hen kunnen helpen. Pas daarna gaat PIT 010 op zoek naar vrijwilligers of professionals voor hulp bij het oplossen van het probleem of voor begeleiding naar een opleiding of werk.

Het motto van PIT 010 is: help jezelf vooruit in Charlois!