Vuurwapen gevonden in opvallend geparkeerde auto

Een opvallend geparkeerde auto in de wijk leidde maandagavond tot de arrestatie van de eigenaar en de vondst van een vuurwapen. Politie Charlois doet verslag van de arrestatie:

‘Gisteravond zagen wij tijdens onze surveillance in Pendrecht een auto opvallend geparkeerd staan. Die auto werd volgens ons systeem gebruikt door een man die aangehouden moest worden. In de auto zat op dat moment enkel een vrouw als passagier. Toen wij uit het zicht stonden, zag cameratoezicht dat de bestuurder in de auto stapte en wegreed. Op de Dorpsweg hielden wij de bestuurder staande. Dit bleek inderdaad de man te zijn die wij zochten en hij werd aangehouden. Wij hebben vervolgens een onderzoek ingesteld in de auto naar andere strafbare feiten. Achter een paneel lag een vuurwapen verstopt. De bestuurder en de passagier zijn allebei aangehouden ivm het vuurwapen.’

Bron tekst en foto: Politie Charlois