Waar gaan we de sociale sofa neerzetten?

Door het hele land staan sociale sofa’s. Banken die door bewoners versierd worden met mozaïeksteentjes en moeten uitnodigen om het contact in de buurt aan te halen.

De sofa wordt in de ruimte van Albert Heijn, de voormalige winkel van Hans Textiel, geplaatst op donderdag 8 november en vervolgens wordt er 200 uur gewerkt aan de sofa om de mozaïeksteentjes aan te brengen. Het ontwerp is ook van de bewonersgroep, trouwens.

De werkgroep Zierikzeebuurt is de groep die het allemaal gaat doen. En de plek waar ie komt is voor de Schouwenflat aan de Zierikzeestraat. Of zou ie toch een eindje verderop op de hoek van de Dreischorstraat komen?

De sofa heeft namelijk ook een fraaie tekening op de rug. En misschien is dan die plek op de hoek van de Dreischorstraat beter. Je loopt er dan immers makkelijker achter langs.

Nou, komt het goed uit dat er nog 200 uur geplakt moet worden. Nog tijd genoeg om de juiste plek te bepalen.