Waar is dit nou?

Er zijn van die plekken in de wijk die de laatste tijd erg veranderd zijn. Maar als je goed om je heen kijkt zie je heel vaak toch iets vertrouwds.
Bijna twee weken geleden werd het Ovezandepad feestelijk opgeleverd. Dit pad ligt in de Tuin op het Zuiden, de nieuwbouwstrook in het zuiden van de wijk. De foto is genomen vanaf de Ellewoutsdijkstraat (eigenlijk zou Ellewoutsdijkpad een betere naam zijn want in dit deel mogen geen auto’s meer komen), kijkend richting Ovezandepad.

Op de foto is alles nieuw en in eerste instantie lijkt het onherkenbaar. Maar wie goed naar de foto kijkt zal toch in de verte een herkenningspunt zien: de drie houten kruisen van de Triomfatorkerk.

Jaren geleden had In de Kijkerd een rubriek “Waar is dit nou?” met daarin een raadfoto. Dit zou een prima foto voor die rubriek zijn geweest.