Wandelclubs uit ver verleden tentoongesteld

De nieuwe tentoonstelling van Historisch Charlois wordt geopend op zaterdag 3 december voor 3 maanden. De Oudheidkamer van de stichting is gevestigd aan de Wolphaertsbocht 105 in Rotterdam Oud Charlois. Openingstijden zijn, zaterdag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur behoudens feestdagen. Tel.nr 010-4806618
Clubs en verenigingen als de Wandelclub Dockyard, De Jonge Garde, de padvinderij en speeltuinvereniging De Waal worden vanaf 3 december tentoongesteld in de Oudheidkamer van Historisch Charlois.

Charlois kende ooit een rijk verenigingsleven met clubs en verenigingen op velerlei gebied. Met name de periode jaren dertig tot aan zestiger jaren was een bloeiperiode. De diverse zuilen stonden nog kaarsrecht overeind en ieder had zijn eigen cluppie. Het was voor veel Charloissers de plek waar men elkaar ontmoette en vaak ook de plek waar liefdes ontstonden. We hebben ooit eerder aandacht besteed aan de verenigingen in Charlois maar onze fotocollectie heeft zich dusdanig verrijkt en verbreed aan nieuw materiaal, dat het de moeite waard is om nogmaals met dit thema terug te keren in een fototentoonstelling.

Wat u kunt zien is een blik op het verenigingsleven van div. wandelclubs, IJE, muziekverenigingen (bv. Ahoy, Excelsior,Crescendo), de padvinderij, de EHBO,
toneelverenigingen, reisverenigingen, speeltuinverenigingen, volkstuinders en sportverenigingen (uitgezonderd de voetbalverenigingen, waar wij kortgeleden aandacht aan hebben besteed), accent ligt op de periode 1930-1965.

Wij doen tevens een oproep. Bent u nog in bezit van oude foto’s van verenigingen op Charlois of foto’s van Charlois, laat ze dan door onze stichting reproduceren voor onze fotocollectie en wie weet ziet u ze in de toekomst terug in nieuwe fototentoonstellingen in onze Oudheidkamer.

De tentoonstelling wordt geopend zaterdag 3 december voor 3 maanden. De Oudheidkamer van onze stichting is gevestigd aan de Wolphaertsbocht 105 in Rotterdam Oud Charlois (bereikbaar met tram 2).
Openingstijden zijn, zaterdag en zondag van 13:00 tot 17:00 uur behoudens feestdagen.
Telefoonnummer 010 – 480 66 18