Wandelvoetbal voor zestigplussers bij Transvalia ZW

Zestigplussers kunnen nu meedoen aan ‘OldStars Walking Football’ bij voetbalclub Transvalia ZW.

‘OldStars Walking Football’ is wandelvoetbal voor zestigplussers. OldStars is een landelijk initiatief van de Eredivisie, het Nationaal Ouderenfonds en de Vriendenloterij om ouderen in beweging te laten blijven en met elkaar in contact te komen.

In 2014 ging OldStars van start en in 2017 waren er al 185 clubs in Nederland die OldStars Walking Football aanbieden. Daarvan zijn er 165 amateurverenigingen en 14 Eredivisieclubs. In Rotterdam zijn er al enkele voetbalverenigingen die deze vorm van voetbal aanbieden. Ook bij Transvalia ZW, de voetbalclub aan de Charloisse Lagedijk 761, kan men sinds enkele maanden hieraan meedoen.

Aangepaste spelregels
De spelregels bij OldStars Walking Football zijn iets anders dan bij het gewone voetbal: rennen mag niet (in verband met blessures), het speelveld is klein (een kwart van een normaal voetbalveld), er is geen keeper en buitenspel, fysiek contact is verboden, slidings en de bal boven heuphoogte spelen zijn niet toegestaan, en er wordt zes tegen zes gespeeld.

Aanmelden en meer informatie
Nieuwe deelnemers zijn van harte welkom. Er vindt eerst een kennismakingsgesprek plaats om te kijken of iemand een redelijke conditie heeft en enige lichamelijke inspanning aan kan. Neem contact op met voorzitter René Hokke via 010-4809483 of renehokke@hotmail.nl Meer informatie staat ook op de websites van Transvalia ZW en OldStars.