Warme Truien gaan naar Syrië

Hij kwam op zijn wekelijkse wijkronde langs de Meeuwenplaat op Plein 1953. Van een afstand zag hij een groepje mensen van de SP bezig bij de vijver. Eén van hen haalde net de ladder weer op de vaste wal. Ze waren net klaar met het weer uitkleden van de Silhouetten. Hij betreurde dat hij daarvan geen foto’s heeft kunnen maken. Myranda Bruin, die hij tot dan alleen maar van naam kende, wist dat Mario een weblog heeft.

Myranda vertelde dat het aftuigen ongeveer een kwartier duurde en afgezien van een enkele vogelpoepvlek waren de kleren schoon gebleven. De kleren krijgen een goede bestemming, want ze gaan naar Syrië. Ze vertelde verder dat ze heel veel positieve reacties op de actie heeft gehad, er is eigenlijk geen enkele wanklank gevallen. Heel toevallig kwam Maja den Hollander langs en de prachtige uitspraak die zij op Facebook had gezet (“de silhouetten worden aangekleed en wij steeds verder uitgekleed”) vertelde zij nu ook aan de SP-ers.

Ze wilden nog even een bakkie gaan doen in de Zuiderkroon, maar Mario moest hen tot hun teleurstelling vertellen dat de Zuiderkroon in het weekeinde pas om 1 uur open gaat.

Zo wordt Plein 1953 toch de plek die bedoeld was: ontmoeting en uitwisseling tussen verschillende bewoners van Pendrecht.

Bijgaande foto maakte de dagburgemeester van het 5-tal en maakte hem passend voor de foto van de dag!