Wat gaat er met de flats in de Dreischorstraat en Kerkwervesingel gebeuren?

Ja, wat zou er met die flats gaan gebeuren? Misschien is de vraag beter: wat moet er gebeuren? Voor sommige bewoners is de uitslag al een gegeven: “Ze gaan de flats slopen over 3 jaar!”. En ze gaan ervan uit dat de Nieuwe Unie haar besluit al heeft genoemn.

Hoe zo’n bericht in de wereld komt en hoe dat zich verspreid is een raadsel. De brieven van de Nieuwe Unie en ook de mensen van de Unie die de enquêtes ophaalden hebben geen aanleiding tot deze verhalen gegeven.
Maar soms zijn geruchten hardnekkig. Iemand begint met zo’n verhaal en binnen de kortste keren is de mare in de buurt niet meer te stoppen.

De uitkomst uit de enquête wordt binnenkort met de bewoners besproken. De respons en de betrokkenheid van de bewoners is groot. Saskia de Vries is enthousiast over de manier waarop de enquête is verspreid en ingenomen. Aan de deur hebben veretegenwoordigers van de Nieuwe Unie veel extra informatie meegekregen. 38 bewoners van de Dreischorstraat willen meedoen aan een vervolg gesprek in panels. En 34 bewoners van de Kerkwervesingel willen datzelfde. Zo’n belangstelling is bijzonder.
Dat vervolggesprek zal zoals gezegd in de panelvorm plaatsvinden. Bewoners worden gevraagd mee te denken over de thema’s:

1. woning: bv. woningindeling, isolatie, nieuwe keuken

2. sociaal: bv. instroom probleemgevallen, overlast

3. complex: bv. berging, lift, trappenhuis

De mening van bewoners komt uit de enquêtes en worden in die panels nader ingevuld. Bij elkaar zal dat een compleet beeld geven van wat de mening van de bewoners is. En de Nieuwe Unie wil die goed mee laten wegen.

Daarna gaan deze zaken en de harde gegevens uit de registratie met een advies naar de directie. Waarop een besluit volgt. Dat besluit zal tegen het eind van dit jaar bekend worden.

Dus verhalen van over drie jaar wordt de Dreischorstraat gesloopt zijn erg voorbarig.