Wat heeft PENDRECHT nog meer te bieden!!!!

De kersverse voorzitter van BuurtBestuurt Sliedrechtbuurt, Rick Timmer, ging langs bij Carla van Houten, de voorzitter van Winkelcentrum Pendrecht. Carla wist Rick veel te vertellen over de situatie rond de winkels in de wijk.

Carla staat nuchter tegenover wat er allemaal gezegd wordt over de winkels. Zij weet dat het de mensen in de wijk erg bezig houdt. Maar doe er maar eens iets aan. Zij doet wat ze kan en dat geldt ook voor de rest van het bestuur.

Onlangs zijn bijvoorbeeld de vlaggen aan de luifels op het plein vervangen. Sommige vlaggen waren gewoon stuk gewaaid en die er vies uitzagen zijn naar de wasserij gegaan. Het resultaat is niet je dat. De banners langs de Slinge worden door een bedrijf dat de winkeliers in de arm hebben genomen onderhouden.

Lastiger is het om de leegstand in de winkels tegen te gaan. Het eigendom van de winkelruimten is nogal verspreid. Dat kun je ook zien aan de affiches op de ramen. Sommigen gaan via Woonstad Vastgoed en anderen via diverse makelaars. Carla denkt dat wat er nu in het pandje van de 3 Friends gebeurt onderhoud is. Om het pand aan de man te brengen moet het er ook een beetje aantrekkelijk uitzien, toch?

Er ligt bij Carla op de toonbank bij Van Liesdonk Schoenen een flyer met daarop het huidige aanbod in de wijk. Dat is bij elkaar heel wat.

De Dirk staat er overigens nog niet op. Het bestuur praat nog met deze nieuwe supermarkt.

Op de volgende bijeenkomst van BuurtBestuurt Sliedrechtbuurt op 12 mei zal zeker verder gesproken worden over de winkels.

Kijk ook eens op www.buurtbestuurt.nl.

en ook op www.winklecentrum-pendrecht.nl.