Welzijn in Rotterdam… ons een zorg!

LOKAAL organiseert zaetrdag 10 december in de hal van de Centrale Bibliotheek een debat onder deze oneliner. Het begint om 13:30 uur en duurt tot 15:00 uur.
Er wordt fors bezuinigd op het welzijnswerk in Rotterdam. Tegelijk vinden grote veranderingen plaats in de organisatie van welzijn en zorg. Het idee dat welzijnswerk problemen voorkomt, lijkt plaats te maken voor de gedachte dat professionele hulp alleen wordt geboden aan mensen die het echt nodig hebben. In alle andere gevallen wordt uitgegaan van de eigen kracht van mensen.

In dit debat praten we over het nut van welzijnswerk. De gevolgen van minder welzijnswerk bij u in de buurt. De mate waarin welzijnswerk door vrijwilligers kan worden opgevangen. En de effecten van het nieuwe beleid op de kwaliteit van zorg.

Kom ook en ga in debat met wethouder Korrie Louwes, actievoerster Annie Verdoold, Lucas Meijs, professor ‘vrijwilligerswerk’ aan de Erasmus en Crista Vonkeman, bestuurder HefGroep.

Wanneer en Waar

Zaterdag 10 december van 13.30 tot 15.00 uur
Centrale Bibliotheek Rotterdam, hal begane grond, Hoogstraat 110

Meer info via de site van LOKAAL

Aanmelden via de site van LOKAAL

Kent u nog mensen die beslist naar dit debat moeten komen? Breng ze dan op de hoogte door dit bericht door te sturen of vermeld het debat op uw website.