Werken aan de Ellemeethof/Oldegaarde

In het wijkmagazine In de Kijkerd stond het al de flats aan de Oldegaarde/Ellemeethof of zoals ze dat bij Woonstad Rotterdam noemen, de 900 serie, krijgen een nieuw gezicht. De zaak wordt grondig aangepakt.
De keldergangen, de bergingen en de entrees worden grondig aangepakt. En dat grondig is op dit moment goed te zien. De zijkanten van de flatgebouwen worden helemaal blootgelegd.

De daken waren al van nieuwe dakbedekking voorzien en nu gaat het om de entrees en de kelders. Er stond vaak water in. Die technische gebreken worden opgelost en de gebouwen krijgen een opfrisbeurt.

Het gaat om de Oldegaarde 918 – 974. De 900 serie noemen ze dat bij Woonstad Rotterdam. De Oldegaarde is heel lang en de huisnummering haalt nog net niet de 1000. Zulke hoge nummers kom je verder in Pendrecht niet tegen. De Slinge komt ver, maar stopt bij 841. Beide straten beginnen dan ook al helemaal aan de oostkant van Zuidwijk.
Er staan veel flatcomplexen aan de Oldegaarde en die liggen vaak aan een hof. Dus voor die 900 serie wordt ook vaak de Ellemeethof als aanduiding gebruikt. Die hof ligt tussen beide flatgebouwen in. En die hof is kortgeleden ook opgeknapt.

Woonstad kreeg signalen van bewoners en daar wordt nu dus werk van gemaakt.

De aannemer APS houdt bij de uitvoering contact met de bewoners. En het is de bedoeling dat de zaak dit jaar is opgelost.