Wijkagent Han Adema neemt afscheid van de wijk

Wijkagent Han Adema gaat met pensioen. Gisteren (vrijdag) vond een gezellig afscheidsfeestje plaats.
Wijkagent Han Adema gaat met pensioen en ondanks dat hij niet van allerlei toeters en bellen houdt, wilde men dit natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. In het geheim werd gisteren (vrijdag) een bescheiden afscheidsfeestje georganiseerd in de Kinderfaculteit waar een collega hem mee naar toe lokte. In een klein gezelschap werd er gezellig gepraat, werden de handen geschud en cadeaus overhandigd. Verschillende collega’s, andere professionals uit de buurt en buurtbewoners waren aanwezig.

Onderdeel van het afscheidsfeestje was een toneelstukje verzorgd door het Pendrecht Theater. Cor Hofman, Annie van der Velden en Nel van Dijk speelden dit stukje dat voorzien was van de nodige humoristische wendingen. Pieta Bot schreef de tekst.

Han komt uit Nijmegen en begon zijn politiecarrière in Ulft. Nadat hij eerst Hoogvliet als werkgebied had, kwam hij zes jaar geleden in Pendrecht terecht. Hij werd gewaarschuwd voor toestanden, maar vond Pendrecht uiteindelijk een hartstikke leuke wijk om in te werken. Ook de Pendrechtenaren zagen in hem een gewaardeerde wijkagent en zullen hem zeker gaan missen.