Wijkbus Charlois blijft rijden!

Er is goed nieuws te melden over de Wijkbus Charlois die met opheffing werd bedreigd. Nadat het wijkbusbestuur van de deelgemeente Charlois te horen had gekregen dat de subsidie per 1 juni 2013 zou stoppen is voorzitter Cees Dorsman samen met de overige bestuursleden meteen in actie gekomen, temeer daar de wijkbus in een beschikking het stempel onnodig en dus overbodig had gekregen.

Vorige week dinsdag heeft de deelgemeente het bestuur van de Wijkbus Charlois uitgenodigd voor een gesprek en daarop schortte de wijkbus alle acties op. Vandaag was dit gesprek en dat heeft tot resultaat geleid: de gewraakte beschikking zal worden ingetrokken en vervangen door een nieuwe waarin de toekomst van de Wijkbus Charlois voor 2013 en 2014 zal zijn gewaarborgd. De wijkbus zal deel uit gaan maken van een keten van vervoerders binnen de stadsregio Rotterdam, wanneer men nu doorgaat met het integreren in dat model binnen de normen van de (deel)-gemeente dan wordt de Wijkbus Charlois voor de langere termijn binnen de keten onmisbaar waardoor het voortbestaan gegarandeerd is.

Kortom: de Wijkbus Charlois is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gered, wat niet in het minst te danken is aan de inzet van voorzitter (en Pendrechtenaar) Cees Dorsman en de beide andere leden van het dagelijks bestuur: Anton Lorwa (eveneens Pendrechtenaar) en Nico Kerkum. Hulde!