Wijkvertegenwoordiging was bijeen over advisering van de participatieplannen

Samen met de kersverse afgevaardigden van de de vier buurten, de bewonersorganisatie, woningcorporatie en de deelgemeente is hard gewerkt om àlle aanvragen op tijd af te krijgen. Eén voor één passeerden ze de revue en kon in alle rust de voors, maar ook de tegens besproken worden.
De gekozen leden voor de adviesraad konden op deze korte termijn niet aanwezig zijn omdat er tegelijkertijd meerdere bijeenkomsten waren en daarbij een rol vervulden. Ook wordt steeds meer duidelijk dat als de adviesraad van de wijk/bewoners gevraagd wordt naar hun inbreng dit op avonden moet worden georganiseerd. Gelukkig zijn er een heleboel bewoners die gewoon werken. Maar behalve werk zijn bewoners heel druk bezig met of vrijwilligerswerk of een opleiding. De adviesraad heeft dan ook voor een goede vervanging gezorgd. Verrassende argumenten was de conclusie van de professionals en daaruit blijkt, wat de Pendrecht Universiteit betreft dat de bewoners de professoren van hun woning, straat, buurt en wijk zijn.
Nu is het wachten op het dagelijks bestuur van de deelgemeente of ze gelijk op gaan.