Winkeliersvereniging op bezoek bij KSH

Vanavond ging de winkeliersvereniging op bezoek in het Kinder Service Hotels aan Plein 1953. Caroline Bakker, de vestigingsmanager van het KSH had de winkeliers als buren aan het plein uitgenodigd.
Beste buren van Plein 1953,

Het kan u niet ontgaan zijn. Gebouw de Middelburgt is drastisch verbouwd. Op woensdag 31 augustus is het door de kinderen van Kinder Service Hotels officieel in gebruik genomen.
Meer dan 8 jaar waren we gehuisvest in gebouw Valckensteyn. Waardoor we al zeer regelmatig met de kinderen op het plein te zien waren bij het halen van een boodschap of het voeren van de eendjes. Wij zijn erg blij met onze mooie nieuwe vestiging en willen u graag laten zien hoe mooi het er ook van binnen uitziet.
Wij zouden het zeer op prijs stellen als u op woensdag 12 oktober aan het einde van de dag een kijkje bij ons komt nemen.
U bent vanaf 18.00 van harte welkom. Naast een rondleiding door ons gebouw willen we graag onder het genot van een hapje en een drankje kennis met u maken.
Graag tot ziens op 12 oktober,
Met vriendelijke groet,
Namens Kinder Service Hotels,

Karin de Jager en Carolina Bakker
(senior vestigingsmanagers)

Op de foto Carolina met 3 andere medewerkers van het Kinder Service Hotel. Het bezoek was net de deur uit en had een goed idee gekregen van het KSH Pendrecht.

Er was voorafgaand aan het bezoek ook overlegd over de intocht van Sinterklaas op woensdag 30 november. En daar was Marielle van de Kindercampus ook bij aanwezig.

Het kinderdagverblijf heeft 6 verschillende groepen, waar per dag 72 kinderen kunnen worden opgevangen.
In de groep BammBamm, zijn per dag maximaal 9 kinderen in de leeftijd van 0 tot 2 jaar.
In de groep Pebbles, zijn per dag maximaal 12 kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar.
In de groep Barney’s, zijn per dag maximaal 12 kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar.
In de groep Betty’s zijn per dag maximaal 12 kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar.
In de groep Dino’s, zijn per dag maximaal 14 kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar.
In de groep Yabbadabbadoo, zijn per dag maximaal 14 kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 4 jaar.

Een Flinstones vestiging dus en er staat een prachtige jukebox met fraaie muziek. Ook het zitje op de eerste verdieping doet gezellig en warm aan en is een beetje in de jaren 50 stijl.

Op KSH Pendrecht ordt gewerkt volgens een VVE methode (voor- en vroegschoolse educatie). Zij hebben gekozen voor “Ben ik in Beeld” met “Puk en Ko”. Veel basisscholen in de buurt werken met Ko, waardoor de kinderen die bij hen met hun broertje Puk hebben gespeeld veel herkenning zullen vinden in de manier van spelen en werken. “Ben ik in beeld” is een programma waarbij de ontwikkeling van kinderen spelenderwijs, extra wordt gestimuleerd. Iedere 6 weken staat er een ander thema centraal waarmee we met de kinderen werken. Er zijn bij ieder thema diverse prentenboeken om voor te lezen en het lokaal is ingericht in de sfeer van het thema. Bij alle thema’s worden ook de ouders betrokken, dit kan zijn door een inloop ochtend of middag waarbij de ouders mee kunnen doen met een activiteit. Je kan daarbij denken aan een ‘koekjesbakdag’, een ‘meezingochtend’, ‘knutselen met ouders’ of een ‘kijkje in de kring’. Ook wordt er regelmatig informatie meegegeven, met spelideeën bij het thema, om thuis, met de kinderen, uit te voeren.

Kinderen kunnen buitenspelen op het speelplein beneden maar ook op het terras op de 1e verdieping.

Door het werken met een VVE programma hebben de Kinder Service Hotels ook een VVE erkend observatiesysteem. Alle kinderen worden 2x per jaar geobserveerd door de pedagogisch medewerksters. De uitkomsten hiervan worden 1x per jaar in een oudergesprek besproken. In dit gesprek wisselen we aan de hand van de uitkomsten van gedachten Niet alleen de ontwikkelingsgebieden worden besproken, ook het plezier van het kind, en de manier waarop wij het kind kennen komen aan de orde.

Als er vrafen zijn dan kan men een kijkje komen nemen op de vestiging, maak dan telefonisch een afspraak met de vestigingsmanager. Zij zorgt er dan voor dat ze tijd heeft om u uitgebreid te informeren en/of rond te leiden net als de winkleiers woensdagavond 12 oktober overkwam.

Het telefoonnumer van de vestiging is 010 – 481 49 34