Workshop Pendrecht is goed bezig!

De foto’s gemaakt in het Pendrecht Theater geven een beeld van de workshop. Meindert de Jonge, met het kale hoofd, is één van de trainers en medewerkers van bureau Het Stormt. Het bureau dat opdracht gekregen heeft voor de campagne vanuit Woonstad Rotterdam en de deelgemeente Charlois.

30 maanden lang worden 30 projecten in beeld gebracht. Trekkers van die projecten komen op grote foto’s in de wijk te hangen.

De eerste 3 trekkers, die helden worden genoemd, zijn al bekend en van hen zijn al portretten gemaakt. Uitgegaan wordt van een vizier met op de vier windstreken typeringen die op Pendrecht slaan. Het vizier is uitgangspunt van de campagne. Op het noorden staat GEZELLIG (traditioneel – behoudend), op het oosten NO NONSENSE (nuchter – doe maar gewoon), op het zuiden DURF (lef – kloten) en op het westen ENERGIEK (ambitieus – pro actief). Het merkvizier wordt de Pendrecht manier genoemd en is gemaakt op basis van wat Het Stormt uit gesprekken met de kopstukken van de wijk gehaald heeft. Zij hebben gesproken met verschillende mensen, of zoals zij dat noemen met de voorzitter van de winkeliersvereniging tot de wijkcoördinator.

Het is de bedoeling dat bewoners uit de wijk de schijnwerper op hun project gezet krijgen en groots in beeld komen.

De eerste kaart ligt al in de brievenbussen. En er komt nog veel meer.

Nu maar hopen dat het motto aanslaat.

Een eerste reactie is al binnen. De tekst achterop de kaart spreekt van prachtige projecten en helden. “Dat doet me erg denken aan de DDR. Daar werden zulke leuzen ook gebruikt”, aldus de schrijver van de reactie. In de DDR gingen de leuzen uit van een partij en de partijleider.

Het is te hopen dat PENDRECHT IS GOED BEZIG! niet als vanuit de partijtop of vanuit de deelgemeente Charlois en Woonstad Rotterdam gedropt ervaren wordt. Maar echt een campagne van de bewoners van de wijk wordt.

Zoals gezegd de eerste 3 trekkers van projecten staan al op de foto.

Wie volgt?

Wie meldt zich aan met zijn, of haar, project? De reactiemail van Vitaal Pendrecht staat ervoor open en is heel eenvoudig te bedienen.

Vast bedankt!