Zaterdagimpressie van de Zuiderparkdagen

De jaarlijkse Zuiderparkdagen zijn niet meer weg te denken uit Charlois. Wat ooit bedoeld was om het park wat meer bekendheid te geven is uitgegroeid tot een evenement waar het publiek massaal op afkomt. Ondanks de stortbui van gisteravond is het vandaag, op wat spetters na, droog gebleven maar een zonnige dag is het niet geweest.

Wie de Zuiderparkdagen wel eens eerder bezocht heeft, kent de vaste ingrediënten. Landhuis De Oliphant en de bijbehorende tuin (foto linksboven) is een bezienswaardigheid op zich maar tijdens de Zuiderparkdagen is het er extra gezellig. Vlakbij het landhuis staat de witte tent (foto rechtsboven) waar, dit jaar voor de zesde keer, de Charloise Woonbeurs werd gehouden.
Op twee plaatsen stonden podia waar een keur van artiesten en groepen optrad. In het parkpodium (foto midden links) trad o.a. Jehn Levos & The Triple L. Dancers op.
Veel belangstelling is er altijd voor de rommelmarkt (foto midden rechts). Behalve kramen met tweedehands artikelen waren er ook stands waar verenigingen en organisaties zich presenteerden.
Op het grote grasveld (foto linksonder) kon je op een bankje zitten of gewoon genieten. En dat werd volop gedaan, ondanks het feit dat de zon zich nauwelijks liet zien. Op de achtergrond is molen De Zandweg te zien die trouwens open was voor bezoekers.
Een nieuw element op de Zuiderparkdagen zijn de Eerste Open Charloise Dartkampioenschappen (foto rechtsonder). In een grote tent tegenover het parkpodium waren de kwalificatiewedstrijden en morgen is hier de grote finale.

De Zuiderparkdagen zijn morgen nog te bezoeken van 12.00 tot 17.00 uur.