Zondagmiddag 2 november volgend zondagmiddagconcert

ZONDAGMIDDAGMUZIEK in de O P E N – H O F K E R K op zondag 2 november 2008 te geven door kamerkoor “Ad Libitum” o.l.v. Frank de Groot en Arjen Leistra, orgel. Aanvang 15.00 uur.

1. Samuel Scheidt (1587-1654)
Cantio Sacra “Warum betrübst du dich, mein Herz”
12 variaties voor orgel uit “Tabulatura Nova”

2. Heinrich Schütz (1585-1672)
“Selig sind die Toten”
6-stemmig motet uit “Geistliche Chormusik”
SWM 391

3. Hugo Distler (1908-1942)
“Wachet auf, ruft uns die Stimme” Partita voor orgel
Toccata
Bicinium
Fuge

p a u z e

In de pauze is koffie en thee te verkrijgen in de ontmoetingshal. U kunt de musici en de organisatoren aldaar ontmoeten.

4. Hugo Distler
“Totentanz”
4-stemmig motet, opus 12 nr. 2
Voor spreekstemmen en koor à capella

Volgende concerten in de Open Hofkerk:

Project rondom Hugo Distler (1908-1942)
Zaterdag 28 november, 14.00 uur
Lezing over leven en werk door Bas de Vroome

Het concert van zondag 14 december door de Domcantorij uit Utrecht kan helaas door omstandigheden niet doorgaan.

De concerten worden georganiseerd door de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht-Heijplaat. Zij worden mede mogelijk gemaakt door de deelgemeente Charlois en Woonstad Rotterdam.
Het laatste nieuws en uitgebreidere informatie vindt u steeds op deze website op de pagina van de kerken.

De concertcommissie werkt samen met de stichting Rotterdam Orgel Stad. Nadere informatie vindt u in de folder die verkrijgbaar is in de ontmoetingshal.