Zondagmiddagconcert Open Hofkerk zeer geslaagd.

Zondagmiddag concert Open Hofkerk zeer geslaagd.

“Een geweldige middag!”, zo typeerde voorganger Johan Bos het zondagmiddagconcert van het Oeral Kozakkenkoor met medewerking van het Uzory Ensemble.

En dat was het, de kerk zat afgeladen er kon echt niemand meer bij. Om kwart voor twee stond het publiek al in de rij voor een kaartje om twee uur ging de deur open en was in een mum van tijd alles uitverkocht.

Om 15:00 uur was het dan zover na een korte introductie van Johan Bos begon het concert en zat meteen iedereen in de sfeer.

Opvallend is het inspirerende enthousiasme van de dirigent Gregor Bak, die zijn mannen precies dat laat doen wat hij graag wil en dat is prachtig zingen. Het enthousiasme is zo aanstekelijk dat je geniet van het samenspel van het koor. Ook het Oekraïens Ensemble Uzory geniet zichtbaar van de samenwerking. Het was geweldig dat zij er dit jaar weer bij waren. Zo langzamerhand wordt het een traditie dat het Oeral Kozakkenkoor of een ander Russisch gezelschap optreedt rond kerst in Pendrecht en elk jaar kunnen de organisatoren zich verheugen op meer publiek.

De pauze werd maar overgeslagen omdat het te druk was maar het zou ook jammer geweest zijn om de sfeer te doorbreken.

Tot slot werd het prachtige en ontroerende Stille nacht gezongen, kippenvel en een brok in de keel en bij sommigen werden de ogen verdacht vochtig.

De jongste bezoeker, een meisje van een jaar of acht negen vertelde dat ze het erg mooi vond en dat ze zelf ook piano speelt. De ramen waren beslagen. Ze maakte met haar vinger figuurtjes op het raam.
Ze leek afgeleid maar niks hoor ze had genoten.

De vrijwilligers van de catering deden ook geweldig werk. Hoeveel mensen er zijn maakt eigenlijk niet uit. Iedere keer leggen ze er een grote eer in het iedereen naar de zin te maken.