Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk

BENEFIETCONCERT IN DE OPEN HOFKERK PENDRECHT
Ten bate van de Pauluskerk
ZONDAGMIDDAG 3 FEBRUARI, AANVANG 15.00 UUR

In de Open Hofkerk te Rotterdam-Pendrecht logeert een klein orgel dat door een particulier in bruikleen gegeven wordt aan de Pauluskerk die over een paar maanden in gebruik wordt genomen.

Het “asiel-orgel” wordt het in de Open Hofkerk genoemd, wachtend op de definitieve plaatsing in de Pauluskerk.

U weet wel, de Pauluskerk als diaconaal centrum in het centrum van de stad waar daklozen en drugsverslaafden hulp kunnen krijgen in de vorm van brood, bed en bad en geprobeerd wordt hun problemen te verlichten.

Het concert wordt belangeloos gegeven door diverse musici. De organisten Jan Blankers en Jan van Dijk bespelen samen de twee orgels, als vocale solisten werken mee Irene Kleijwegt en Ton Severijnen. Instrumentale medewerking is er door de in Rotterdam wonende Russische celliste Katja Dirven en een blokfluitkwartet.

Er wordt muziek uitgevoerd van o.a. Bach, Buxtehude, Pachelbel, Pärt en Purcell

U vindt de Open Hofkerk op het adres Middelharnisstraat 153A, dichtbij metro Slinge.

De toegang is vrij maar er is een collecte ten bate van de Pauluskerk.