Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk

Nieuwe generatie organisten aan het werk

Op zondagmiddag 9 juni 2013 zal er weer een concert plaatsvinden in de Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153 A in Rotterdam-Pendrecht.

Het thema is dit hele jaar “Ruslandjaar in Pendrecht”.

3 jonge studenten van Codarts – het Rotterdams Conservatorium – zullen het Vierdagorgel bespelen: werken uit de Franse en Duitse barok worden uitgevoerd door Magdalena Jones (Engeland) en Jan Pieter Lanooy (Nederland).

Anna Karpenko (Rusland) speelt interessant repertoire van componist Valeri Kikta en eindigt het programma met de Toccata, Adagio en Fuga in C van Joh. Seb. Bach.

Kortom een prachtige besteding van de zondagmiddag!

De zondagmiddagconcerten, waar dit er een van is, worden mede mogelijk gemaakt door de Deelgemeente Charlois en door de kerkenraad van de Protestantse Wijkgemeente Slinge in samenwerking met Rotterdam Orgelstad.

De Open Hofkerk bevindt zich op de hoek van de Middelharnisstraat en de Sliedrechtstraat.

Het concert (met pauze) begint om 15.00 uur en de toegang is vrij.

Na afloop is er een collecte.

Volgende concerten in de serie Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk

Serie “Ruslandjaar in Pendrecht”

6 oktober 2013: Igor Foersov, bajan en Jan van Dijk, orgel

8 december 2013: Oeral Kozakkenkoor o.l.v. Gregor Bak m.m.v Oekraïens Ensemble Uzory

Alle concerten beginnen om 15.00 uur.

Te raadplegen websites:
www.vitaalpendrecht.nl