Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk

HET NEVA ENSEMBLE UIT SINT PETERSBURG

ZONDAG 12 DECEMBER 2010, AANVANG 15:00 UUR

TOEGANG GRATIS, VRIJE GIFT BIJ DE UITGANG

Als onderdeel van een grote tournee door heel Nederland treedt het NEVA ensemble éénmalig in Rotterdam op. Het ensemble bestaat uit 5 professionele zangers o.l.v. dirigent Vladimir Matygulin. Het ensemble wordt begeleid door pianiste Valerya Matygulina.
Alle zangers studeerden in Sint Petersburg en zijn begonnen als jong talent. Zij hebben een grote staat van dienst met concert- en opera-uitvoeringen.

De leden zijn:
Irina Shasheva, sopraan
Ekatarina Alabina, mezzosporaan
Vladimir Matygulin, countertenor
Dmitri Taneev, bariton
Andrey Kurilov, profundo bas

Het programma omvat Byzantijnse kerkmuziek, folkloristische liederen en licht klassiek repertoire. Voor de pauze klinkt o.a. het Ave Maria van Schubert en na de pauze het beroemde volkslied “De twaalf rovers” en “Avondklokken”. Het ensemble zingt met een meesterlijke stembeheersing en overtuigende bevlogenheid. De combinatie van technisch meesterschap en emotionele betrokkenheid maakt hun optredens tot een prachtige, ontroerende belevenis.

De toegang is gratis, collecte aan de uitgang. Aanvang 15:00 uur, kerk open 14:30 uur. Einde ca. 16:45 uur.

In de pauze is er koffie en thee en kunt u elkaar ontmoeten.

Let wel:

De ingang van de Open Hofkerk is gewijzigd!
Niet meer op Middelharnisstraat 153 maar via het kerkplein, Sliedrechtstraat 57.