ZONDAGMIDDAGMUZIEK IN DE OPEN HOFKERK

Op zondag 18 september vindt de volgende aflevering plaats in de serie Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk.
Deze aflevering staat in het teken van het 50-jarig organistenjubileum van Jan van Dijk.

Jan van Dijk kreeg zijn eerste aanstelling als kerkorganist op 1 september 1959 aan de Ned. Herv. Kerk te Oude-Tonge, hij was toen 13 jaar. Achtereenvolgens is Jan organist geweest te Middelharnis (Grote Kerk) en Zierikzee (Gasthuiskerk). Sinds 1982 bespeelt hij het orgel in de Open Hofkerk. Gedurende twee jaar in deze hele periode had hij geen aanstelling, vandaar dat de viering van dit feit twee jaar later komt dan gebruikelijk.
Het concert vindt plaats op zondag 18 september a.s., aanvang 15.00 uur. Er is geen pauze maar vooraf kunt u een kopje koffie of thee drinken. Na afloop om ca. 16.00 uur kunt u Jan en zijn echtgenote feliciteren onder het genot van een hapje en een drankje. Dit wordt u aangeboden door de kerkenraad.

Het programma bestaat uit composities van Buxtehude en Joh. Seb. Bach. Daarna speelt Jan werken van zijn oud-docenten Arie J. Keijzer, Bernard Bartelink en Joh. Th. Lemckert alsmede van zijn eigen leerling Margreeth de Jong. Als scharnierpunt in het programma hoort u 4 variaties over psalm 121 van de 93-jarige componist Jan van Dijk uit Tilburg.

Het concert maakt deel uit van de serie Zondagmiddagmuziek. Deze serie wordt gesubsidieerd door de deelgemeente Charlois en wordt mede mogelijk wordt gemaakt door Woonstad Rotterdam. Er wordt samengewerkt met de Bewoners Organisatie Pendrecht en met de stichting Rotterdam Orgel Stad.

U vindt de Open Hofkerk op de hoek van Middelharnisstraat 153 en Sliedrechtstraat 55.

De toegang is gratis, wel is er een collecte aan de uitgang.

Volgende concerten in de serie Zondamiddagmuziek:

11 december 2011 concert door Vocaal Ensemble ‘Ad Libitum” o.l.v. Frank de Groot en organist Bas de Vroome. Kerstmuziek van Hogo Distler en Julius Röntgen.

5 februari 2012 ‘Het lied van de aarde” tekst Huub Oosterhuis, muziek Tom Löwenthal, uitgevoerd door solisten, koor en orkest o.l.v. Willem Blonk.

Ander concert van Jan van Dijk:
Zaterdag 5 november 20:00 uur in de Protestantse Kerk Carnisse Haven te Barendrecht.