Zus Truus, Pastoor Joop en protestantse broeder Johan

De toespraak van zijn zus Truus blonk uit in helderheid en beknoptheid. Zij stak haar bewondering voor haar broer niet onder stoelen of banken. Joop Visser zei jaloers te zijn op Truus en wilde ook zo kort spreken. Het werd betekenisvol gelachen in de kerk. Hij noemde Frans een bijzondere collega en vertelde dat hij bijzondere dingen met Frans had meegemaakt. Hij had een cadeau in de vorm van een theaterbon. En hij vroeg Frans nog veel naar de Sint Bavokerk te komen.

Johan Bos sprak Frans ook vol bewondering toe. Hij had erg veel bewondering voor hoe Frans Timmermans de oecumenische diensten geleid had en had ook een cadeaubon voor en ook hij haalde een theaterbon uit zijn zak.
Er klonken naast de bekende kerkmuziek, Afrikaanse klanken en naast het gebruikelijke koor klonk een kinderkoor.
Het orgel werd afgewisseld met een band met een echte drummer en De Werd als bassist.