10 jaar Dag van de Dialoog

Keynote Speech van Burgemeester ABOUTALEB over zijn ‘dialoogdromen’, op minisymposium ’10 jaar Dag van de Dialoog’ op 22 augustus 2011. Rotterdams burgervader is in de ogen van de organisatie van de Dag van de Dialoog een echte bruggenbouwer in ‘Dependance_centrum voor stadscultuur’ aan de Schiekade 189 wordt van 13.30 tot 18.00 uur een minisymposium gehouden en vertelt Burgemeester Aboutaleb ons zijn ‘dialoogdroom’.
Breaking News: Keynote Speech van Burgemeester ABOUTALEB over zijn ‘dialoogdromen’, op minisymposium ’10 jaar Dag van de Dialoog’ op 22 augustus 2011

Staat er boven de aankondiging en uitnodiging voor het minisymposium ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van de Dag van de Dialoog.

Rotterdams burgervader en in onze ogen een echte bruggenbouwer, kan natuurlijk niet ontbreken op ons jubileum. In een mooi programma in ‘Dependance_centrum voor stadscultuur’ aan de Schiekade 189 van 13.30 tot 18.00 uur, vertelt Burgemeester Aboutaleb ons zijn ‘dialoogdroom’.

Deze middag is er voor iedereen die ons 10 jarig jubileum wil meevieren, maar van te voren aanmelden via info@dagvandedialoog.nl is verplicht, uiterlijk 16 augustus!

Programma 22 augustus

Van 13.30 tot 14.00 uur heten wij je van harte welkom met een kopje koffie en een klein taartje. Van 14.00 tot 18.00 bieden wij je een inhoudelijk programma aan, inclusief een feestelijke eindborrel (vanaf +/- 16.30 uur). Op het programma staan de volgende onderdelen:

KENNISMAKEN en ERVARINGEN DELEN
Mede-oprichter van de Dag van de Dialoog Arie van der Krogt opent de middag met een passend lied. Daarna een dialoog met een vertegenwoordiger van SONOR, Olga Plokhooij (Nederland In Dialoog) en Marianne Vorthoren (Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond), over de jarenlange ervaringen van de Dag van de Dialoog in Rotterdam en Nederland.
Arjan Erkel spreekt over de rol van dialoog tijdens zijn gijzelingsdrama en er is een optreden van onze Ambassadeur Jana Beranová (Rotterdams stadsdichter 2009-2010), met aansluitend natuurlijk ook een mini-Dialoogronde.

DROMEN en DOEN
Beschermheer en Burgemeester Ahmed Aboutaleb houdt de Keynote Speech over zijn ‘dialoogdroom’. Deze wordt vervolgens gereflecteerd met een korte reactie van onze Ambassadeur Henk Oosterling (stadsfilosoof) en uiteraard met de zaal. Aansluitend is er een verrassingsact: dialoog is ‘durven en doen’.

SLOTDROOM en BORREL
Met een wel heel bijzondere ‘slotdroom’ sluiten we deze middag af. Er volgt een bijzondere onthulling en je krijgt er allemaal iets van mee! Uiteraard heffen we aan het eind het glas met elkaar!

Imad el Kaka (maatschappelijk betrokken Rotterdammer, oud presentator Meetingpoint (NMO), schrijver en journalist presenteert het minisymposium.