4 kinderen stelden vragen aan de wethouders

4 kinderen werden in de ring gevraagd door de presentator. Zij konden de wethouders vragen stellen. Ayaan, Dunya, Nathan en Ibrahim kwamen op het sprotveld en stelden daar hun vragen.
4 kinderen met alle vier een belangrijke vraag.
Ayaan wilde weten: Wat doe jij aan sport? De wethouders Bolsius en Schrijer zijn geen actief lid meer van een sportvereniging, maar hebben wel veel aan sport gedaan. Dat is ook aan hen te zien. Voetballen deden ze allebei. Rugby werd ook genoemd.

Dunya wilde weten of de andere scholen ook zo’n plein krijgen. Dat is zo. De wethouders gingen na de opening van dit plein naar de wijk Beverwaard en daar werd bij de Regenboog ook zo’n plein geopend. En er komen er meer.

Nathan wilde weten, wie dat nou allemaal betaalt. Dat komt uit verschillende potten met geld. Pact op Zuid is één van de potten waaruit geld gekomen is voor dit plein. En er komt ook geld van de minister voor dergelijke pleinen.

Ibrahim had een interessante vraag: Wat als andere kinderen het plein kapot maken?
Er zal regelmatig gecontroleerd worden of het plein nog heel is en mensen in de omgeving wordt gevraagd om een oogje in het zeil te houden.

En er is een speciale website www.schoolsportvereniging.nl/pendrecht