Afscheid genomen van Debby Smit

Bij de Koriander aan de Kromme Zandweg werd dinsdag 28 juni afscheid genomen van Debby Smit. Zij was vanuit Woonstad Rotterdam betrokken bij de sociale projecten in Pendrecht.
Vele mensen in Pendrecht kennen haar. Zij was medewerker bij de Nieuwe Unie en later Woonstad Rotterdam voor de sociale projecten.

Onlangs vertrok ze zij van Woonstad Rotterdam Zuid naar de noordelijke afdeling van deze woningcorporatie.

Dat wilde ze het liefst een beetje stil houden, maar haar collega’s uit de wijk dachten daar anders over.

Bij de Koriander aan de Kromme Zandweg werd afscheid van haar genomen. In een snikhete omgeving nog voor de stortbui sprak Katja Horeman, de gebiedsmanager en leider van de programmagroep Pendrecht, Debby namens medewerkers uit de wijk toe. Er was veel lof over de accurate manier waarop Debby te werk ging. Katja wilde niet alleen aardige woorden zeggen, maar kon met geen mogelijk een puntje van kritiek vinden.

Dus werd het een opmerking over een woord dat Debby regelmatig gebruikt en zo nadrukkelijk uit kan spreken.

Juist.

Ze kreeg een fraaie armband van haar groepsgenoten uit de programmagroep. Eentje waarop je iedere dag andere knopen kunt klikken. Nooit saai dus. Saai daar hield Debby ook allerminst van. Ze zei dan ook dat ze absoluut geen saaie tijd in Pendrecht had gehad.

Op de onderste foto kijken collega’s van Debby toe en krijgen uitleg over de armband en de mooie manier waarop je die kunt veranderen.