Afscheidsdienst organist Jan van Dijk

Op zondag 3 september neemt Jan van Dijk afscheid als organist van de Open Hofkerk.

janJan van Dijk bespeelde 35 jaar lang het Vierdagorgel in de Open Hofkerk. Hij volgde destijds Jacques van Oortmerssen op. Al die tijd begeleidde hij de kerkzang, en met grote passie stuurde hij de gemeente aan in gebed en lofzang, in kyrië en gloria. Behalve orgel spelen tijdens de diensten, organiseerde hij concerten samen met de concertcommissie. Verder regelde hij het onderhoud van het orgel.

Loopbaan
Jan begon al op zijn dertiende als organist in Oude Tonge. In 1976 werd hij in Barendrecht aangesteld als directeur van de plaatselijke muziekschool. In 1999 ontving hij de prijs voor Kunst en Cultuur en in 2007 ontving hij, eveneens van de toenmalige deelgemeente Charlois, de Karel de Stoute-prijs voor al zijn inzet. Vervolgens kwam daar in 2011 nog een Gouden Draaginsigne bij namens de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer in de Protestantse Kerk in Nederland voor zijn belangrijke bijdrage aan de orgelcultuur (foto hiernaast).

Opvolger
Jan wordt opgevolgd door Martien de Vos, een jonge en talentvolle organist die overigens ook van ‘Flakkee’ komt.

Afscheid
Wijkgemeente Slinge nodigt u graag uit voor de afscheidsdienst op zondag 3 september waarin Johan Bos en Guus Ruijl zullen voorgaan. Na afloopt kunt u Jan en zijn vrouw Jannie ontmoeten. Uw aanwezigheid wordt zeer op prijs gesteld. Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd.

Datum en locatie
Zondag 3 september om 10.00 uur