Al 80 jaar Aad Tielemans

Hij heeft na zijn succesvolle loopbaan bij de PTT nog een lange carrière als bewonersvertegenwoordiger gekend. Hij was voorzitter van het afdelingsbestuur van Pendrecht 2. En deed in die rol goede zaken met Onze Woning en later met Onze Woongemeenschap, de voorganger van de Nieuwe Unie. Toen het bestuur te klein werd en hij door de sloop van zijn portiekflat aan de Stellendamstraat verhuisde naar de Ostreaflat aan de Sommelsdijkstraat, gaf hij zijn spullen terug aan de Nieuwe Unie en maakte de weg vrij voor de oprichting van de werkgroep Herkingenbuurt.
Aad zat ook verschillende jaren in het BOP-bestuur. En is nog steeds benieuwd naar het reilen en zeilen van deze organisatie. Hij komt er dan ook nog regelmatig langs om poolshoogte te nemen. De BOP bezorgde hem dan ook voor zijn 80ste verjaardag een flinke bos bloemen.
Zijn vrouw Ankie is evenals hij gehecht aan de wijk. En zet zich op haar manier in voor de Pendrechtse en Rotterdamse samenleving. Ankie zit bijvoorbeeld in het smartlappenkoor. Van dit koor zullen de bezoekers van het feest op 17 december aanstaande bij de kerstboom nog gaan horen.