Laatste ontbijt voor Richard van de Berg

Chique en poenige ontbijters kwamen niet op Richard’s feestje af. Er waren wel creatieve bezoekers. Inge Loomeijer had een gedicht gemaakt voor Richard. Inge hoort bij de Middelburgt huisvrouwen. Of zoals Sophia hen met een glimlach noemt: “de kletsvrouwen”.
Inge had er veel werk van gemaakt. Alles wat op de Middelburgt rijmt en allerlei voorvallen kwamen in haar gedicht langs. Ze sprak in het gedicht over ons en wij, want ze deed het namens de huisvrouwen.
Ook opbouwwerker Frank Boerboom had zijn bijdrage hij zong op de wijs van het lied van Peter Blankert: “het is moeilijk bescheiden te blijven” een eigen bedacht lied, waarin hij juist de bescheidenheid van Richard onderstreepte. Richard hoefde van zichzelf niet zo op de voorgrond. Hij vond het leuker als de bezoekers van de Middelburgt dat kwamen. En hij had liever dat zijn favoriete kunstenaar Rex Mundio zijn werk op en in de Middelburgt aanbracht. Richard bedacht dan op zijn beurt weer een zeer speciale onthullingstechniek.

Hij was dus best in zijn nopjes met de teksten van Inge en Frank.
Foto’s zijn er ook niet van het evenement, dus doen we het hier met een foto van de dichter uit Pendrecht: Inge Loomeijer.