Al had het de hele dag geregend ………

Als het de hele dag geregend had in Belgie, dan was dat ook geen probleem geweest. Woonstad zorgde voor een klein bolletje met een cape erin.
Servi woonde aan de Tiengemetensingel en komt nog vaak bij zijn moeder. Hij weet zich nog precies te herinneren wanneer Opzoomeren begon in zijn straat. Want hij speelde vaak net om de hoek in de Halsterenstraat op het pleintje met de dochter van Sjannie de Mooij. Zijn moeder Anneke en Sjannie gingen met de kinderen naar de BOP, de bewonersorganisatie. Toen moet de basis gelegd zijn voor het Opzoomeren in de straat.

Hij woont inmiddels op de Zuidhoek, maar is nog altijd van de partij bij activiteiten in zijn Halsterenstraat.

Hij sleepte de karrevracht tassen mee met daarin de tasjes voor de lunch en andere spullen die de bewonersgroep meenam naar Bobbejaanland.

Daar toonde hij hoe het bolletje van Woonstad Rotterdam werkte. Er werd een beetje lacherig gedaan over het bolletje met het logo van Woonstad Rotterdam erop. Je kon een oranje, maar ook een groene of bauwe in je tasje tegenkomen. Groen leek het een beetje op een appel zo naast al die eetbare spullen in het lunchtasje.

Maar als je het opende ontdekte je een miniem klein stukje secuur opgevouwen plastic. Uitgevouwen werd het een regencape.

Even goed zoeken naar de mouwen en de capuchon, maar dan ……

Het was gelukkig schitterend weer, maar dat had voor hetzelfde geld heel anders kunnen zijn. Leuke gadget, maar …… eenmaal gebruikt weer lastig in het bolletje terug te proppen.