Al ruim 600 aanmeldingen voor Zuiderparkloop

Op zondag 19 juni vindt alweer de vijfde Zuiderparkloop plaats.

De voorinschrijving sluit aanstaande zondag 5 juni en inmiddels zijn al meer dan 600 aanmeldingen binnen. De jeugd tussen de 6-12 jaar kan uit een afstand van 1 of 2 kilometer kiezen. Iedereen vanaf 13 jaar kan 5 of 10 kilometer lopen.

Ontstaan en doel
De prestatieloop ontstond vijf jaar geleden als pilot vanuit Rotterdam Atletiek en Loopgroep Pendrecht, in samenwerking met Thuis op Straat en de deelgemeente Charlois. Doel is bewoners rondom het Zuiderpark te motiveren tot beweging en sociaal contact.

Loopgroep Pendrecht
Loopgroep Pendrecht is onderdeel van Rotterdam Atletiek en telde destijds vijf leden; nu zijn dit er al negentig. De loopscholing, gezelligheid, trainingsmethodiek en inzet verklaren het grote succes van de groep. Sinds oktober is er ook een sportieve wandelgroep opgericht.

Datum en locatie
De Zuiderparkloop vindt plaats op zondag 19 juni, vanaf Sportplaza Zuiderpark, Oldegaarde 21 nabij de Vaanweg.

Starttijden
1 km: 11.00 uur
2 km: 11.30 uur
5 km: 12.00 uur
10 km: 13.00 uur

Kinderen tussen de 6-12 jaar: gratis. Iedereen vanaf 13 jaar: 5 euro.

Inschrijven
Voorinschrijven kan via de speciale inschrijfwebsite. Inschrijven op zondag 19 juni is ook mogelijk, tussen 10.00-12.30 uur. Er is geen gelegenheid tot omkleden ter plekke, dus kom in sportkleding!

Klik op de afbeelding voor een grotere weergave.

zuiderparkloop