Arboretum Pendrecht en Zuiderkroon doen mee aan NLdoet

Aanstaande vrijdag en zaterdag komt Pendrecht in actie tijdens NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland.
Organisator het Oranje Fonds beoogt hiermee de vrijwillige inzet in de spotlights te zetten en iedereen te stimuleren de handen uit de mouwen te steken.

NLdoet laat zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn en hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn. In de afgelopen tien jaar zijn 40.000 klussen geklaard waaraan 1,5 miljoen mensen deelnamen. Op de website van NLdoet is een overzicht van alle initiatieven in Nederland te vinden.

Ook Pendrecht ‘doet’
Zoals ieder jaar vinden ook nu in Pendrecht weer verschillende klussen plaats:

Opruimen Arboretum Pendrecht
“We willen graag dat de tuin opgeruimd wordt. Er is een berg met takken waar we graag een natuurwol van willen maken. Daar zijn wel wat ‘handjes’ voor nodig. Ook willen we graag dat de entree weer even aangepakt wordt: schoffelen en onkruid weghalen. De kruidenvakken moeten weer even gefatsoeneerd worden.”

Met het volgende eindresultaat: “Dat we met zijn allen klus voor klus doen en het een gezellige bezigheid wordt en we het voorjaar en de zomer weer met een frisse opgeruimde tuin tegemoet kunnen treden. We zijn nog niet zo erg lang bezig maar hebben wel enorme klussen aangepakt. Hier zouden we erg mee geholpen zijn.” Van de benodigde 28 vrijwilligers hebben zich er op dit moment al 26 aangemeld.

Datum en locatie: Middelharnisstraat 275, zaterdag 12 maart tussen 11.00-16.00 uur

Aanmelden is nog mogelijk via de website van NLdoet.

Opknappen stoelen Zuiderkroon
“De stoelen van de Zuiderkroon zijn zwaar en moeilijk te verschuiven voor oudere buurtbewoners en bezoekers met een lichamelijke beperking. Daarom willen we onder deze houten stoelen vilten doppen bevestigen zodat de stoelen makkelijker te verschuiven zijn. Tevens zijn de terrasstoelen door het jarenlange gebruik beschadigd, er zitten haakjes aan door het stapelen, bezoekers kunnen zich hieraan bezeren. Graag willen we de armleuningen schuren en lakken zodat ze er weer netjes uitzien en veilig zijn in gebruik.”

Met het volgende eindresultaat: “De stoelen van de Zuiderkroon zijn voorzien van vilten doppen waardoor ze makkelijker te verschuiven zijn. De leuningen van de terrasstoelen zijn geschuurd en gelakt zodat ze er weer netjes uitzien en bezoekers zich er niet aan kunnen bezeren.”

Datum en locatie: Vlissingenplein 108, vrijdag 11 maart tussen 9.30-16.00 uur

Aanmelden voor deze klus is niet meer mogelijk: er hebben zich reeds de benodigde twaalf vrijwilligers aangemeld.

Bron foto: Facebook-pagina van Arboretum Pendrecht