Artikel in Stadskrant over metamorfose Plein 1953

In de Stadskrant van de gemeente Rotterdam verscheen onderstaand artikel over de metamorfose van Plein 1953:

Metamorfose Plein 1953
Langs de appartementen op het plein komen hagen, de bestrating voor de vijver wordt vervangen door gras, er komen meer bomen, bloembakken en een groot schaakbord. De werkzaamheden duren tot eind april.

“De ondernemers en vastgoedeigenaren zijn heel blij met het groenplan en het geld en ondersteuning van de gemeente”, zegt Carla van Houten (voorzitter winkeliersvereniging). Om alles op papier goed te regelen richtten de winkeliersvereniging, ondernemers en de vastgoedeigenaren voor drie jaar de stichting Integrale Aanpak en Promotie Plein 1953 op.

“De taken zijn verdeeld over drie werkgroepen: communicatie, veiligheid en buitenruimte. We zijn al diverse keren bij elkaar gekomen en de opkomst vanuit de ondernemers en bewoners is hoog. Uit de besprekingen komen wensen naar voren zoals overal dezelfde luifels, vlaggen en feestverlichting. Betere verlichting bij de winkels scoort ook hoog, net als communicatiemiddelen voor de ondernemers onderling. Tot slot willen we meer activiteiten op het plein organiseren. Plannen genoeg dus. Op 21 mei organiseren we samen met Woonstad Rotterdam een lentemarkt op Plein 1953. Dan lichten we onze plannen toe aan het winkelende publiek.”

Plein 1953 in Pendrecht wordt groener en gezelliger. De gemeente heeft samen met bewoners en ondernemers een groenplan gemaakt. De werkzaamheden zijn in volle gang. De ondernemers en vastgoedeigenaren zijn druk bezig met een plan van aanpak voor het winkelgebied. Hiervoor stelt de gemeente geld en ondersteuning beschikbaar.

Bron: Stadskrant