Atelier bestuurskunde Tilburg over Vitaal Pendrecht

Eén van die conclusies willen we de lezers van dit nieuws niet onthouden. “We vinden het een leuke wijk en vinden het negatieve imago niet terecht”. Sommigen bevestiden eerdere uitspraken: “best in zo’n wijk te willen wonen”. De ruimte en het groen spraken hen erg aan.
Eén student uit Weert vond de portiekflats met drie woonlagen al te hoog. Dat moet misschien gezien worden tegen de achtergrond, dat zijn geboorteplaats alleen maar laagbouw kent.

In een rondwandeling door de wijk werden diverse plekken aangedaan. Zo bekeken de studenten een atelier met een heel ander karakter, dat van Eveline van Rooy. Evelyne is nog aldoor enthousiast over haar galerie/atelier aan de Slinge. Zij heeft inmiddels een leuke klantenkring in Pendrecht en heeft nu in bijna alle portieken aan de Kerkwervesingel een werk van haar hand hangen, gemaakt op grond van opmerkingen van bewoners.

Besloten werd met een levendige discussie over integratie en multi-cultureel samenleven in de wijk en in Nederland.

Vitaal Pendrecht is heel benieuwd naar de bevindingen van de studenten aan het eind van het atelier.