Babyshower in de ruimte van Schouwen Duiveland

Binnen in de ruimte aan de Slinge 841 is de overheersende kleur roze, roze en nog eens roze. Er woont een Italiaan in de flat, Nicola Marazza, maar die heeft nog nooit de roze trui in de Giro d’ Italia gewonnen, noch is hij familie van Ivan Basso of Fausto Coppi.

Nee er was een babyshower. Du het moet eigenlijk allemaal nog gebeuren.

De moeder heet Ines en haar hele familie was er en iedereen had cadeautjes meegebracht. Een wieg en van alles waarmee de komende baby zich straks helemaal welkom moet weten.

En vraag je aan Ines of ze weet of het jongen of een meisje wordt, plaagt ze, ‘Dat weet ik niet hoor? Ik denk een jongen!’

Maar dan: ‘Nee een meisje natuurlijk!’

‘Maar wie zijn jullie eigenlijk? Hebben wij jullie ook uitgenodigd?’

Ze graait al in de schaal met de dingetjes die bezoekers krijgen uit dank voor hun bijdrage aan de babyshower.

‘Nee wij zijn van Vitaal Pendrecht en werden nieuwsgierig door de ballonnen buiten. We werden eerste geweerd aan de deur, maar toen Hennie Veselic ons zag mochten we even komen kijken. Veel geluk met de baby. Geniet er heel erg van, want voor je het weet is ze geen kind meer en ben je net als wij oma en opa.’

Is dit de cultuur in Pendrecht?