Bouwen en spelen op Bouwspeeltuin 7

Een tevreden moeder van Katendrecht zat te genieten van het spel van jongetjes, waaronder haar zoontje, met een basketbal en één basket. De spelregels maakten ze zelf. Soms werd het een beetje rugby, maar spelinzicht en balbeheersing zorgden voor een sportief verloop. Scheidsrechter en scorebord waren niet nodig. De jongens maakten hun eigen spel. In Katendrecht zijn wel speeltoestellen in de directe woonomgeving, maar zoveel verschillende toestellen op een overzichtelijk terrein bij elkaar? Dat heb je daar niet. In het jeugdpaspoort van haar zoon stond de Bouwspeeltuin Pendrecht 7. Dus de fiets gepakt en op naar een sportieve spelmiddag.

Het bouwen van de hutten regelen de kinderen zelf. Bouwmateriaal genoeg en aan spijkers, zagen en hamers geen gebrek. Het bouwwerk is nog lang niet af. Er komen dan hopelijk nog een paar droge dagen om het dorp van hout af te maken. Het programma is weliswaar ten einde, maar er kan nog getimmerd worden. Kosten voor een activiteit € 0,50 en neem vooral je jeugpaspoort mee.

Op het speelveld bij de ingang zitten de medewerkers van het Kinder Service Hotel met hun kroost op de speeltoestellen. Ook zij zijn zeer enthousiast over wat de speeltuin te bieden heeft.

En dan de afdeling met de schommels. Die doen het natuurlijk ook altijd goed. Wat is immers een speeltuin zonder schommels? Niks toch?
Joop Terpstra overleed plotseling in 1990. Ook Frans van der Wielen, jarenlang voorzitter van de bouwspeeltuinvereniging overleed vorig jaar. Er is op dit moment geen volledig bestuur. Daar wordt aan gewerkt. Maar dat houdt het speelplezier niet tegen.