Brand in de Melissantstraat

Op de website van Radio Rijnmond werd melding gemaakt van de brand van woensdagmiddag 11 september in de Melissantstraat. Kijk op deze link het artikel erop na.

Er staat:

De politie heeft een ernstig verwarde man aangehouden. Hij wordt verdacht van brandstichting. De brand brak rond kwart over vier uit, korte tijd later stond de woning in lichterlaaie. Het vuur veroorzaakte veel rookontwikkeling. De brandweer was de brand rond kwart voor vijf meester.

De politie doet onderzoek naar de mogelijke brandstichting. De aangehouden man woont niet in het huis, maar is wel een bekende van de bewoner. De woning is voorlopig onbewoonbaar verklaard.

Aldus het berichtje op de website van Radio Rijnmond.

Het gaat om de woning aan Melissantstraat 255 en de volgende morgen staan er drie buurvrouwen vanaf de Raamsdonkweg met elkaar te praten. Eén van hen is de zus van de ‘verwarde man’. “Ja, verward? Verward? Die jongen woont in dat huis. En zijn moeder is de hoofdbewoner. Zij is op dit moment in Marokko. Hij kwam gisteren terug uit Marokko en wilde koffie of thee voor zichzelf zetten. Vliegt ineens de boel in brand. Kortsluiting ofzoiets. Dan schrik je je wild, toch? Gelukkig was hij snel buiten en schoten de buren te hulp. De woningen naast 255 mankeren niks. Moet je horen wat ze er allemaal over zeggen!”, zegt één van de vrouwen verbolgen tegen de zus van het slachtoffer.

Er staan 3 politieauto’s in de straat en de toegangen tot de woningen waren met politielint afgezet.

Ja dat komt er dan nog eens bij! ’t Zal je maar overkomen!