Buren voor Buren officieel van start gegaan

“Vanmiddag was de feestelijke opening van vrijwilligersbureau “Buren voor Buren” van Esther Schouten in en om Grand Café/Restaurant De Zuiderkroon”, dat schrijft activiteitenbegeleidster Elly Kamperman net als Esther Schouten werkzaam voor zorginstelling De Stromen.

Esther Schouten trad op als ceremoniemeester, zoals op het bovenste fotootje in beeld wordt gebracht.

Het welkomstwoord voorafgaande aan de opening werd gedaan door Monique de Bree, zij is manager bij De Stromen van Gastvriendelijk.

Vervolgens speechte Mario Bosch, de dagburgemeester van Pendrecht, en samen met Harry Kock, de nachtburgemeester van Pendrecht, verrichtte hij de officiële opening door een vlag weg te trekken voor de naam van project: “Buren voor Buren”.

Daarna was er een gezellig samenzijn onder het genot van hapje en drankje.

Graag willen we iedereen bedanken voor zijn of haar aanwezigheid en input voor en tijdens deze opening.

Neem vooral contact op als je meer wilt weten over “Buren voor Buren” of over activiteiten die worden georganiseerd in Grand Café/Restaurant De Zuiderkroon.”, aldus Elly Kamperman.

Dat contact opnemen kan door binnen te lopen bij Restaurant Zuiderkroon aan Vlissingenplein 108, 3086 GZ Rotterdam.

Esther Schouten is bereikbaar op hetzelfde adres en heeft daar een eigen bureau. Het telefoonnummer daar is 010 206 06 90.

Na de opening was het nog een hele tijd druk en gezellig in Restaurant Zuiderkroon. De deelnemers aan de start werden op een leuke manier met elkaar in contact gebracht. Hen werd een kleur op revers of trui gedrukt in de vorm van een soort veer. De groepjes met een bepaalde kleur werden uitgenodigd om nader kennis met elkaar te maken. Dat is eigenlijk de essentie van het project Buren voor Buren.
Esther Schouten is een ster in het samenbrengen van mensen, die of vrijwilligerswerk willen doen of een vraag hebben om eens met iemand in contact te komen. Er zijn al heel wat voorbeelden uit de wijk, waarbij een succesvolle match is gemaakt tussen een vrijwilliger van het project een een bewoner, die graag samen met een ander voor een boodschap naar het Winkelcentrum Zuidplein gaat of iets dergelijks.

In de ontmoeting tijdens de start knoopten onder andere pastor diaken Hubert Berbee, directeur van De Stromen, Albert Dolmans en vrijwilligster Ria van der Waal een gesprekje met elkaar aan.

Tot slot kregen alle bezoekers een leuk cadeautje van De Stromen mee met een notitieboekje, een balpen, een ballon etc. in een aardige verpakking met een kaartje van het project er aan. Kijk, Die Stromen hebben verstand van vrijwilligerswerk en smaak.