Burendag bij Drumfanfare Excelsior Rotterdam

Burendag is een jaarlijks terugkerend feest dat je samen viert met je buren en de buurt op de 4e zaterdag in september. Dit jaar viert het Oranjefonds en Douwe Egberts Burendag op 24 september. Het is ook mogelijk om Burendag op 23, 24 of 25 september te vieren. Excelsior zet de deuren voor de buren open op vrijdag 23 september.
Burendag is een jaarlijks terugkerend feest dat je samen viert met je buren en de buurt op de 4e zaterdag in september. Dit jaar vieren we Burendag op 24 september. Het is een dag waarop je gezellig samen komt en waarbij veel mensen iets goeds doen voor elkaar en de buurt.

Buurten worden leuker, socialer en veiliger als buren elkaar ontmoeten en zich samen inzetten voor hun buurt. Douwe Egberts en het Oranje Fonds ondersteunen je daar graag in. Het Oranje Fonds biedt mensen met goede buurtplannen een financiële bijdrage tot € 500 om deze op Burendag uit te voeren. Iedere goedgekeurde aanvraag wordt bovendien verrast met een feestpakket met daarin natuurlijk Douwe Egberts koffie. Dit maakt het vieren van Burendag nog feestelijker! Dit jaar is het ook mogelijk om geld aan te vragen bij het Oranje Fonds wanneer je Burendag op 23, 24 of 25 september viert.

Steek de koppen bij elkaar en verzin samen een goed idee voor Burendag!

Die handschoen heeft Excelsior opgenomen en nodigt u daarom uit om te langs te komen en ze hebben iets extra’s:

Ontdek je muzikale talent!

Kom op vrijdag 23 september naar de Burendag bij Drumfanfare Excelsior Rotterdam en ontdek je eigen muzikale talent.

Wij nodigen iedereen uit de buurt uit om een keer langs te komen en kennis te maken met onze vereniging. Vanaf 18:45 uur gaan de deuren van Muziekgebouw De Schalmei aan de Krabbendijkestraat 520 in Rotterdam-Pendrecht open.

Het muzikale programma begint om 19:00 uur. Allereerst is er een introductie over de vereniging. Daarna volgt een quiz en kun je daadwerkelijk kennismaken met de verschillende instrumenten. Als laatst kun je meedoen in (of kijken naar) het echte orkest.

Iedereen is van harte welkom om mee te doen aan het muzikale programma. Wilt u alleen een kijkje nemen, ook dan bent u van harte welkom. De repetitie van het showkorps begint rond 20:30 uur.

Voor meer informatie kun je terecht bij Yvette Kevenaar 06-54974698