Cameratoezicht oké, maar die paal staat scootmobiels toch aardig in de weg

‘Kan dat nou echt niet anders?’, vraagt Nolly Groenendijk zich af, ‘moet die paal nou precies midden op de stoep staan?’

Verkeersbord en camerapaal staan zo dat je met je scootmobiel van het voetgangersgedeelte af moet. Wie verzint er nou zoiets? Nolly snapt best dat er cameratoezicht nodig is maar waarom moet zo’n paal midden op de stoep?

‘Bij wie moet ik tegenwoordig zijn om dat aan te kaarten?’, een paar jaar geleden zou dat geen vraag voor haar geweest zijn. Ze was bestuurslid van de bewonersorganisatie en vrijwilliger in de wijkwinkel en kende alle telefoonnummers als het ware uit haar hoofd, maar hoe gaat dat tegenwoordig?

Bellen of mailen met 14 010?

Eigenlijk zou je het liefst de vrouw of man die op een tekening gezet heeft dat die paal daar moest komen opbellen en vragen waar haar of zijn verstand op dat moment zat.
‘Haar mevrouw’ moet nu de om de paal heen de Baarlandhof op en daar is het na de komst van de Action een aan en af rijden van auto’s. Soms rijden er chauffeurs rondjes en pikken de kopers op als alles ingeslagen is. Ja je kan gratis in de parkeergarage parkeren, maar dan sjouw je je een ongeluk met je stuf dat je bij de Action hebt gekocht en daarvoor was je niet met de auto naar de misschien wel populairste zaak in Pendrecht gereden, toch?

Er is een email naar Ilona Otter gegaan en wie weet komt er een oplossing. Aan Ilona zal het niet liggen.