Charlois haalt 2000 kilo zwerfvuil op tijdens Keep it Clean Day

In Charlois werd tijdens Keep it Clean Day meer dan 2000 kilo zwerfvuil opgehaald, voldoende voor het winnen van de Gouden Knijper 2016.

Gisteren (vrijdag) was het Keep it Clean Day, de jaarlijkse en landelijke actiedag waarop je met elkaar het zwerfvuil in de omgeving opruimt. In Rotterdam deden 10.000 mensen mee, waaronder bewoners, (sport)verenigingen, ondernemers, ambtenaren en 5000 leerlingen van 37 scholen. In totaal haalden zij 10.000 kilo zwerfvuil op, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Toen haalden 5000 mensen 5000 kilo op. In 2014 deden er nog 1000 mensen mee; in twee jaar tijd is het aantal deelnemers dus vertienvoudigd.

Gouden Knijper 2016
De Gouden Knijper 2016 ging naar Charlois waar nu 2000 kilo minder zwerfvuil ligt. Gerben Wigmans, directeur Schone Stad, reikte op Plein 1953 de Gouden Knijper uit aan Ronald Tol, voorzitter van de gebiedscommissie Charlois. Hij reikte de prijzen uit aan de winnaars in Charlois: van de sportverenigingen waren dat Spartaan ’20 (op nr. 1), Sperwers (nr. 2) en Kocatepe (nr. 3). Van de scholen waren dat Steven Stemerding (op nr. 1), Wartburg College (nr. 2) en LMC Talingstraat (nr. 3). Van de bewoners waren dat Stichting IAPP53 (Integrale Aanpak en Promotie Plein 1953) samen met de Stadsboerderij De Vier Heeren (op nr. 1), moeder en dochter Nijman van de Oldegaarde en Arie Berkelaar uit Oud-Charlois (gedeelde plaats nr. 2) en de kinderen van Kiddoozz (nr. 3).

IMG_2989 IMG_2998