De nieuwe In de Kijkerd is er

Het blad ruikt nog naar de drukkerij en op de cover staat IN DE KIJKERD 03, wijkmagazine Pendrecht december 2014 jaargang 28.

Een strenge ouwe man staart je over zijn leesbril aan. Pendrecht Theater speelt Scrooge. Oh? Dat is dus Scrooge.

In kleine hoofdletters staat er ook nog In de Kijkerd is een uitgave van Vitaal Pendrecht, Woonstad, Kinderfaculteit.

Aad van Splunter leest zichtbaar met genoegen pagina 4. Dat artikel gaat over de theaterproductie naar ‘A Christmas Carol’ van Charles Dickens. Zij wil er graag gaan kijken. Twee van de spelers in het stuk waren ook op de spelletjesavond in de Open Hofkerk. De groep is daar iedere vrijdagavond.

De eerste dozen gingen naar dagburgemeester Mario Bosch. Hij bezorgt zijn buurtje vast nog in het begin van dit weekend.

Er ging ook een stapeltje In de Kijkerds naar de vereniging Turks Huis in Pendrecht. Op pagina 2 staat een artikel over hun 20 jarig jubileum. Ze willen dat op 27 december vieren. En vragen de hele wijk Pendrecht en ook Zuidwijk om dat met hen mee te maken en zelf ook in actie te komen.

Verder is er een artikel over de straatverlichting, maar liefst 4 pagina’s en de achterkant over de Kinderfaculteit. De feestpaal van De Gaarden in de Tuin op het Zuiden wordt beschreven. Er is een artikel over het Social Work van Jannie Kuijsten. Pendrecht van toen gaat over de winkels aan de Ossenisseweg. En er is nog veel meer.

Naast het theaterstuk in het kader van de kerst is de kerstviering in de Open Hofkerk in het blad opgenomen. In de Uit in Pendrecht rubriek staat ook het kerstconcert van de St Bavokerk en je kunt naar een concert in het kader van de Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk. De Volle Evangeliegemeente het Zout der Aarde zal ook vast verschillende diensten wijden aan de geboorte van Christus.

De bezorgers gaan in navolging van hun dagburgemeester aan het werk.