De Nieuwe praktijk van dr. Dekkers

Het is de werkgroep wèl gelukt om medezeggenschap te krijgen op het gebied van een nieuw huisartsencentrum. Er is regelmatig overleg met vertegenwoordigers van bureau Obelon. Dit bureau is in opdracht van de deelgemeente, de Zorgverzekeraars en de huisartsenvereniging bezig om tot een zo goed mogelijke invulling van artsenpraktijken te komen in Charlois. En omdat de tekorten aan huisartsen in Pendrecht het groots zijn, ligt daar vooral de nadruk op.
Het is ook gelukt om naar het idee van de werkgroep, en hopelijk geldt dat voor alle patiënten, een goede vervanger te vinden voor dokter Dekkers.
De werkgroep gezondheidszorg hoopt, dat de nieuwe dokter voor lange tijd in de wijk zal zijn. Verder ziet de toekomst er op dit moment positief uit. Er zijn plannen, let wel het zijn nog maar plannen om een gezondheidscentrum in de Zuiderkroon te vestigen, met het administratieve gedeelte op de bovenetage van de Open Hofkerk.
Vooralsnog is de werkgroep erg blij en tevreden met de nieuwe huisarts. En heten hem dan ook van harte welkom in onze wijk.