De paddestoel van De Paddestoel is gered

Snackbar De Paddestoel in de Sliedrechtstraat 26 is sinds april voorgoed gesloten. Daarmee is er weer een winkel verdwenen die indirect teruggaat naar de beginjaren van Pendrecht.
In 1958 opende Frans Nootenboom hier een kruidenierswinkel die in 1961 werd overgenomen door Piet van den Bosch. In 1975 liet hij de zaak ombouwen tot snackbar De Paddestoel; de naam is ontstaan omdat Piet’s vrouw pindasaus met champignons maakte. In 1998 deden ze de snackbar van de hand en verhuisden naar Barendrecht. Nu is de snackbar dus ook verleden tijd.

De zaak is al grotendeels ontmanteld maar boven de ingangsdeur zat nog altijd die houten paddestoel. Dat was dagburgemeester Mario Bosch opgevallen en het leek hem wel een interessant voorwerp voor zijn verzameling. Een telefoontje naar Nelson Pace, de laatste eigenaar van de snackbar, was voldoende en 10 minuten later kon hij, onder het toeziend oog van Nelson, de paddestoel er afhalen. Er is nu een herinnering bewaard gebleven aan de snackbar van “Piet Patat” die 33 jaar heeft bestaan.

Over enkele dagen gaat Mario op bezoek bij Piet en Jeanne van den Bosch om meer te weten te komen over de geschiedenis van de winkel.