De Pendrecht Universiteit categorie winnaar van de vrijwilligersprijs 2010

Op de site van de gemeente Rotterdam staat:
De Pendrecht Universiteit, een universiteit ván bewoners, vóór professionals in Pendrecht, is in ieder geval al categoriewinnaar in de strijd om de Rotterdamse Vrijwilligersprijs 2010. Van de 144 inschrijvingen die zijn opgedeeld in 5 categorieën, bleken zij de beste in de categorie ‘Educatie en sociaal-culturele vorming’.
Het blijft lang spannend: pas op vrijdag 10 december, bij de officiële uitreiking van de Rotterdamse Vrijwilligersprijs in het Stadhuis, wordt bekend gemaakt welke categoriewinnaar de hoofdprijs wint. Deze uitreiking is tussen 16.00 uur en 18.30 uur.

En bij Vitaal Pendrecht kwam de volgende brief binnen:

Beste mevrouw Hofman,

U heeft de Pendrecht Universiteit ingeschreven voor de Rotterdamse Vrijwilligersprijs 2010. In totaal hebben wij maarliefst 144 inschrijvingen ontvangen. Uw organisatie is ingedeeld in de categorie ‘educatie en sociaal-culturele vorming’. Ik heb goed nieuws voor u: de Pendrecht Universiteit is de winnaar geworden in deze categorie! Sowieso ontvangt u als categoriewinnaar al een geldbedrag van € 750,-. Maar het feit dat u categoriewinnaar bent, betekent ook dat uw organisatie in de race is voor de hoofdprijs: de Rotterdamse Vrijwilligersprijs 2010. Er zijn in totaal 5 categorieën, dus de kans hierop is 1 op 5.

En nu?

Graag ontvangt de jury uw organisatie (maximaal vijf personen) op vrijdag 22 oktober aanstaande om 9.15 uur op het Stadhuis, kamer SH 213 om uw deelname toe te lichten. Deze toelichting neemt de jury mee in de tweede juryronde die in de middag plaatsvindt. Het is de bedoeling dat u begint met een korte presentatie, van maximaal 10 minuten. Na deze presentatie volgt een vraaggesprek met de leden van de jury. De jury wordt voorgezeten door Chantal Gill’ard. De andere leden zijn Katinka Broos, Fons Simons en Sytske de Vries. De bijeenkomst duurt maximaal drie kwartier.

Het wordt spannend dus!