Dreischorstraat Opzoomert met Kum Stjep en Kuma Hennie

De bewoners in de Dreischorstraat kregen een uitnodiging voor een vroege kerstviering. Sinterklaas was nog maar net weg of er viel al een uitnodiging in de brievenbus met een strookje er aan. Als je mee wilde doen, moest je je wel even melden.

Het kerstfeest vond plaats in de ruimte van Schouwen Duiveland. De auto’s van Eimert Hazebroek en van de familie Pak Kai reden voor en er kwamen schalen uit met lekkere gerechten.

Een familie uit Spijkenisse hielp peter en meter Veselic bij het bedienen van de Opzoomeraars. Peter en meter is in het Kroatisch kum en kuma. Regelmatig vielen de namen Kum Stjep en Kuma Hennie. Kuma Hennie houdt alles vanachter het buffet in de gaten en zij zorgt ervoor dat niemand tekort komt.

De mensen uit de straat praatten tijdens het diner bij over de ontwikkelingen in de flat en in de wijk.

Er komt per flat een fietstrommel. Dat komt goed uit, want om je fiets in de kelder te zetten, kost je halsbrekende toeren over een steile trap. Dat gaat nog als je jong bent. Maar eenmaal ouder is het een zware aanslag op je spieren en botten.

En in 2011 bestaat de werkgroep Zierikzeebuurt 12 1/2 jaar. Dus er komt vast nog een feestje.