Druk bezochte boekpresentatie

Er waren veel bewoners, politici en vertegenwoordigers van andere organisaties naar het wijkgebouw Oud Charlois aan de Clemensstraat 111 gekomen.

Het boek ‘de wijk, de straat, de voordeur – Opbouwwerk Charlois gaat verder’ werd ten doop gehouden.

8 bewoners uit de deelgemeente en een van de opbouwwerkers worden beschreven in het boek. Het woord vooraf is van oud-burgemeester Peper en opbouwwerkadviseur Harry Broekman beschreef het opbouwwerk op Rotterdam Zuid.

Het boek werd goed ontvangen en duidelijk werd dat de politici en betrokkenen in Charlois het werk van bewoners en opbouwwerkers een warm hart toedragen.

Hoogleraar bestuurskunde, Pieter Tops, waarschuwde in een aanzet tot de discussie, dat opbouwwerkers geen concurrenten moesten worden van de politiek. Hij vroeg hen die er mee te maken hebben ook op te houden met uitgebreide formulieren en papierhandel rondom het opbouwwerk en participatie van bewoners.

Een pleidooi dat misschien zijn uitwerking zal krijgen in de komende periode waarin deelraden en gemeenteraad zich weinig onzin kunnen permitteren.